Założenia Programowe

“Celem wychowania jest przede wszystkim umożliwić dziecku odkrycie osoby, którą chce być, pozwolić mu być zadowolonym z siebie samego i ze swojego sposobu życia…”
Bruno Bettelheim

Szczęśliwe, twórcze dziecko

  • Harmonijny rozwój emocjonalny, psychoruchowy i intelektualny dzieci wspomagany wiedzą, zrozumieniem, rozsądnym stawianiem granic, radosną zabawą, a także literaturą, muzyką, sztuką.
  • Zapewnienie dzieciom przyjaznego, odpowiednio przystosowanego otoczenia, poczucia bezpieczeństwa, uwagi wychowawców, aby bawiły się radośnie, przyswajały wiedzę chętnie, były odważne i ciekawe świata do granic dziecięcego poznania.
  • Ciepła, rodzinna atmosfera.
  • Komfortowe warunki opieki, wypoczynku i zabawy.
  • Odkrywanie i ukierunkowywanie indywidualnego potencjału każdego dziecka.
  • Wspieranie kreatywnych, pełnych pasji i wyobraźni naturalnych postaw dziecięcych.
  • Nauka samodzielności i umiejętności swobodnego wykonywania czynności codziennych (higiena osobista, jedzenie, ubieranie, sprzątanie po sobie).
  • Kształcenie poczucia piękna i estetyki.
  • Uwrażliwianie dziecka na literaturę, muzykę, sztukę.
  • Dostosowywanie zajęć do swobodnego, indywidualnego rytmu rozwoju poszczególnych przedszkolaków.
    Pomoc rodzicom w kształceniu postaw etycznych dzieci zgodnych z humanistycznym systemem wartości (wzajemny szacunek, tolerancja).
  • Przygotowanie wychowanków do edukacji wczesnoszkolnej, kształtowanie i analiza gotowości szkolnej pięciolatka i sześciolatka