“Celem wychowania jest przede wszystkim umożliwić dziecku odkrycie osoby, którą chce być, pozwolić mu być zadowolonym z siebie samego i ze swojego sposobu życia…”
Bruno Bettelheim
- Harmonijny rozwój emocjonalny, psychoruchowy i intelektualny dzieci wspomagany wiedzą, zrozumieniem, rozsądnym stawianiem granic, radosną zabawą, a także literaturą, muzyką, sztuką.
- Zapewnienie dzieciom przyjaznego, odpowiednio przystosowanego otoczenia, poczucia bezpieczeństwa, uwagi wychowawców, aby bawiły się radośnie, przyswajały wiedzę chętnie, były odważne i ciekawe świata do granic dziecięcego poznania.
- Ciepła, rodzinna atmosfera.
- Komfortowe warunki opieki, wypoczynku i zabawy.
- Odkrywanie i ukierunkowywanie indywidualnego potencjału każdego dziecka.
- Wspieranie kreatywnych, pełnych pasji i wyobraźni naturalnych postaw dziecięcych.
- Nauka samodzielności i umiejętności swobodnego wykonywania czynności codziennych (higiena osobista, jedzenie, ubieranie, sprzątanie po sobie).
- Kształcenie poczucia piękna i estetyki.
- Uwrażliwianie dziecka na literaturę, muzykę, sztukę.
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego i wyobraźni przestrzennej poprzez zajęcia matematyczne i techniczne.
- Doświadczenia z dziedziny nauk ścisłych.
- Pierwsze doświadczenia językowe: język angielski (metoda immersji językowej).
- Dostosowywanie zajęć do swobodnego, indywidualnego rytmu rozwoju poszczególnych przedszkolaków.
Pomoc rodzicom w kształceniu postaw etycznych dzieci zgodnych z humanistycznym systemem wartości (wzajemny szacunek, tolerancja). - Pomoc w budowaniu więzi i wartościowych relacji społecznych.
- Przygotowanie wychowanków do edukacji wczesnoszkolnej, kształtowanie i analiza gotowości szkolnej pięciolatka i sześciolatka.